
Autómosónkban
Felső-mosás
A gépi és a házilagos mosással ellentétben nálunk először befújjuk a felniket ferrodol eltávolítóval majd a gépkocsi elejét bogároldóval (természetesen felármentesen) és anélkül, hogy hozzáérnénk a felülethez, a magasnyomású vízzel eltávolítjuk a szennyeződéseket. Csak ezután waxos, samponos szivaccsal átmossuk a teljes felületet, majd viledával szárazra töröljük, aztán az ajtó falcokat kitöröljük és a kivehető szőnyeget lemossuk, kitisztítjuk.
Rendszeresen hozzánk járó ügyfeleinknek hosszú út után a rovarszennyeződéseket térítésmentesen eltüntetjük (leborotváljuk), a kisebb javításokat ingyen elvégezzük (sérülés, vagy belső szennyeződés) és a téli-nyári kerékcsere alkalmával lemossuk a leszerelt kerekeket raktározás előtt, de tárolni nem áll módunkban.
Belső takarítás
Az autó belsejét (ülések, szőnyegek, ajtókárpitok) alaposan kiporszívózzuk,a műanyagokat letörölgetjük (szellőzőrácsoknál is) majd az üvegeket megtisztítjuk. A belső takarításhoz hozzátartozik a kalaptartó és a csomagtartó is!
Alsó mosás
A gépkocsi alját és kerékjáratait a sótól, a sártól és egyéb szennyeződéstől nagy nyomással, meleg vízzel megtisztítjuk. Az olajszennyeződést a gépkocsi aljáról környezetvédelmi szempontból nem áll módunkban eltávolítani.
Motortér mosás
Csak abban az esetben ha a motor nem olajjal szennyezett, nagynyomású, meleg vízzel történő leöblítés és samponozás után sűrített levegővel leszárítjuk.
Autókozmetikánkban
Kárpittisztítás
A gépkocsi belsejében fellelhető összes kárpit (tető-, ajtó-, csomagtér-kárpitok, szőnyegek, kalaptartó, stb.) vegyszeres tisztítását elvégezzük. Egyenletesen felhordjuk a habos vegyszert, szükség esetén szivaccsal (makacs folt esetén kefével) megdörgöljük a szennyeződést, majd kárpittisztító géppel, vízzel, kimossuk a koszos habot az anyagból. Az ülések esetében a 10-15 cm szivacsot nem tudjuk teljes mértékben átmosni, csak a felső 1-1,5 cm réteget, ezért szükséges a teljes száradási időt kivárni, mert ha beleülnénk, a szivacs összenyomódna, majd kiszálláskor felhozná a szennyeződést az alsóbb rétegből. A teljes belső vegytisztítás munkaideje több mint egy nap, de a száradás még újabb 1-2 nap . A tetőkárpit alatti ragasztó bizonyos típusoknál (pl. régebbi Mazda ) nedvesség hatására leválik, így nem minden esetben alkalmazható az eljárás, az esetleges „glória” eltávolítására. Természetesen a kárpitok közül, külön-külön is kérhető bármelyik tisztítása!
Bőr és műanyag ápolása
Bőr ülések esetében nagyon fontos a rendszeres ápolás (profi szer esetén 3 havonta, normál bőrápolóval 1-2 havonta). Az előzőleg letisztított és zsírtalanított bőrt lekezeljük, hogy puha és rugalmas maradjon, mert ellenkező esetben előbb meggyűrődik, majd megrepedezik. A műanyagokat sokkal ritkábban kell ápolni, mert egy alkalom sokáig hatásos. Fontos, hogy az a szer ne szilikon alapú legyen, ne vonzza a port és ne legyen olajos tapintású. Mi, a tisztításuk után egy selymes fényű anyaggal (nem tükröződik vissza a szemben levő nap) kenjük be az összes belső műanyagot, ettől új autó illata lesz , és azután könnyen takarítható.
Polírozás
Igazán csak polírozó géppel lehet, mert a kézzel történő fényesítés csak wax és nem is tartós. Attól függően, hogy sima vagy metál fényezése van a járműnek, vagy mennyire karcos a felülete, pláne, hogy milyen mélyek a sérülései, más-más polírozó anyagot használunk. Kisebb koccanás, vagy érintőleges sérülés esetén a szükséges felületet is kitudjuk javítani.
Kemény védőviasz
Az úgynevezett (gyémánt pajzs) nano réteget új autók esetén javasoljuk, vagy a polírozás utáni megújult felületre, mert fél év garanciával elkerülhetők a felületi karcok, nem bántja a fényezést az UV sugárzás, a bogár és egyéb szennyeződés sem tud úgy beleülni a felső rétegbe, de még a téli só ellen is védelmet nyújt. Függetlenül attól, hogy mennyit használják a gépkocsit ,fél év elteltével elillan, tehát 6 havonta érdemes megismételni!
Motortér esztétika
A mai modern motorterek műanyag borítással vannak ellátva, mosás után az összes műanyagelemet leápoljuk, így esztétikussá válnak.
Fodor János