Autómosónkban
Felső mosás
A gépi és a házi mosással ellentétben nálunk előbb befújjuk a felniket fékpor eltávolítóval, majd a gépkocsi elejét bogároldóval (természetesen felár mentesen) és anélkül, hogy hozzáérnénk a felülethez, magasnyomású vízzel eltávolítjuk a szennyeződéseket. Ezután, wax-samponos szivaccsal átmossuk a teljes felületet, majd mikroszálas, speciális ruhával szárazra töröljük, majd az ajtó falcokat kitöröljük és a kivehető szőnyeget lemossuk, kitisztítjuk. Rendszeresen járó ügyfeleinknek, hosszú út után a rovarszennyeződéseket térítésmentesen eltüntetjük (leborotváljuk), a kisebb javításokat, ingyen elvégezzük (sérülés, vagy belső szennyeződés) és a téli-nyári kerékcsere alkalmával lemossuk a leszerelt kerekeket raktározás előtt, de tárolni nem áll módunkban.
Belső takarítás
Az autó belsőt, (ülések, szőnyegek, ajtókárpitok) alaposan kiporszívózzuk, műanyagokat letörölgetjük (szellőzőrácsoknál is), majd az üvegeket megtisztítjuk. A belső takarításhoz hozzátartozik a kalaptartó és a csomagtartó tisztítása is!
Alsó mosás
A gépkocsi alját és kerékjáratait a sártól és egyéb szennyeződéstől nagy nyomással, meleg vízzel megtisztítjuk. Az olajszennyeződést a gépkocsi aljáról környezetvédelmi szempontból nem áll módunkban eltávolítani.
Motortér mosás
Csak abban az esetben végezzük el, ha a motor nem olajjal szennyezett, nagy nyomású, meleg vízzel történő leöblítés és samponos tisztítás után, sűrített levegővel szárítjuk meg.
Autókozmetikánkban
Kárpittisztítás
A gépkocsi belsó-ben fellelhető összes kárpit vegyszeres tisztítását, (tető-, ajtó-, csomagtér-kárpitok, szőnyegek, kalaptartó, stb.) tartalmazza. Egyenletesen felhordjuk a habos vegyszert, szükség esetén szivaccsal (makacs folt esetén kefével) kidörgöljük a szennyeződést, majd kárpittisztító géppel, vízzel, kimossuk a koszos habot az anyagból. Kérhető már gőzzel is!
Az ülések esetében a 10-15 cm szivacsot nem tudjuk teljes mértékben átmosni, csak a felső 1-1,5 cm réteget, ezért szükséges a teljes száradási időt kivárni, mert ha beleülnénk, a szivacs összenyomódna, majd kiszálláskor felhozná a szennyeződést az alsóbb rétegről.
A teljes belső vegytisztítás munkaideje, több mint egy nap, és a száradás még újabb 1-2 nap.
A tetőkárpit alatti ragasztó bizonyos típusoknál (pl. régebbi Mazda) nedvesség hatására leválik, így nem minden esetben alkalmazható, az esetleges („glória”) eltávolítás.
Természetesen a kárpitok közül, külön-külön is kérhető bármelyik tisztítása!
Bőr és műanyag ápolása
Bőrülések esetében, nagyon fontos a rendszeres ápolás, (profi szer esetén 3 havonta, normál bőrápolóval 1-2 havonta) az előzőleg letisztított és zsírtalanított bőrt lekezelni, hogy puha és rugalmas maradjon, mert ellenkező esetben előbb meggyűrődik, majd megrepedezik.
A műanyagokat sokkal ritkábban kell ápolni, mert egy alkalom, sokáig hatásos. Fontos, hogy ne szilikon alapú legyen, ne vonzza a port és ne legyen olajos tapintású. Mi a tisztításuk után, egy selymes fényű anyaggal (nem tükröződik vissza a szemben levő nap) kenjük be az összes belső műanyagot, ráadásul új autó illata van és azután könnyen takarítható.
Polírozás
Igazán csak polírozó géppel lehet, mert a kézzel történő fényesítés csak wax és nem is tartós. Attól függően, hogy sima, vagy metál fényezése van a járműnek, vagy mennyire karcos a felülete, hogy milyen mélyek a sérülései, más-más polírozó anyagot használunk.
Kisebb koccanás, vagy érintőleges sérülés esetén a szükséges felületet is tudjuk javítani.
Kemény védőviasz
Az úgynevezett (gyémánt pajzs) nano réteget új autók esetén javasoljuk, vagy a polírozás utáni megújult felületre, mert fél év vagy 10.000km garanciával elkerülhetők a felületi karcok, nem bántja a fényezést az UV sugárzás, a bogár és egyéb szennyeződés sem tud úgy beleülni a felső rétegbe, de a téli só ellen is védelmet nyújt.
Függően attól, hogy mennyit használják a gépkocsit, fél év, vagy 10.000km elteltével , tehát 6 havonta érdemes megismételni!
Motortér esztétika
A mai modern motorterek műanyag borítással vannak ellátva, mosás után az összes műanyagelemet leápoljuk, így esztétikussá válik.
Ózonnal, azonnal!
A klímaberendezés az autóban hasznos, ha egy forró nyári napon huzamosabb ideig kell, vezessünk, mert komfortosabbá teszi a közérzetet, biztonságosabbá a vezetést, tisztábbá a levegőt. Emellett javítja a gépjármű értéktartását is, vagyis nem mindegy, hogyan viseljük gondját. A klímaberendezést csak akkor tudjuk az egészségünkre nézve is megfelelő módon működtetni, ha karbantartjuk, rendszeresen ellenőrizzük.
Az autó légjárataiban, ahol sötét van és kellemes nyirkosság honol, könnyedén szaporodnak a gombák, a baktériumok, a vírusok, melyek aztán belégzés során egyenesen a szájban, a nyálkahártyán, a tüdőben landolnak. A mikroszkópnyi lények támadásának különösen kiszolgáltatottjai a gyerekek, az idősek, az allergiások vagy azok, akiknek gyenge az immunrendszere.
A klímát érdemes kéthetente 10 percre beindítanunk, ha éppen nincs is meleg, mert biztosítjuk a kenést, és kivédhetjük a tömítéseknél keletkező szivárgást is.
A klímaberendezés tisztítására több módszer is van. A habokkal, folyadékokkal, melyeket bármely autóápolási üzletben bárki megvásárolhat, otthon is lehet kísérletezni, de nem érdemes. Sok autóműhelyben tudnának mesélni például a beázott, csöpögő rádiókról vagy CD-lejátszókról.
Karbantartásként legalább a szezonváltások alkalmával cseréltessük ki szakemberekkel a pollenszűrőt. Autókozmetikánkban professzionális körülmények között elvégzett, fél órás kezelés hosszú időre megszabadítja az autót a bűztől, a kórokozóktól és a pangó víztől.
Az autós klíma, illetve az utastér fertőtlenítésének legbiztosabb módja az ózonos klímatisztítás. A színtelen, kellemetlen szagú, kellő mennyiségben mérgező gáz nem tartalmaz se vegyszereket, sem adalékanyagokat. Azon az elven működik, hogy az ózon három oxigénből álló molekulái kétségbeesetten igyekeznek O2-vé válni, és ennek érdekében felszabaduló atomjuk megköt (oxidál) mindent, ami az útjába akad: baktériumot, gombát, vírust, port, cigi füstöt stb. Az ózon hatezerszer hatékonyabb fertőtlenítő, mint a klór.